KOMPAS Terapeutyczny Punkt Przedszkolny pracuje w oparciu o zasady i
standardy Stosowanej Analizy Zachowania.
Specjalizujemy się w pracy z dziećmi w wieku od 2,5 do 9 lat, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
(w tym z zespołem Aspergera) oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Program
zajęć prowadzonych w przedszkolu Kompas jest budowany przede wszystkim w oparciu
o potrzeby edukacyjne i rozwojowe naszych podopiecznych i dostosowany do ich
aktualnych możliwości. Głównym celem placówki jest przygotowanie uczniów do
kolejnych etapów kształcenia: kontynuowania nauki w przedszkolnym oddziale
integracyjnym albo ogólnodostępnym lub podjęcia nauki w szkole specjalnej bądź
w szkole ogólnodostępnej, w klasie integracyjnej albo klasie ogólnodostępnej.
W ramach pobytu w przedszkolu zapewniamy:
- Zajęcia od
poniedziałku do piątku, w wymiarze min. 5 godzin dziennie
- Małe - maksymalnie
6-cio osobowe grupy, prowadzone przez dwóch nauczycieli – terapeutów
- Zajęcia indywidualne prowadzone
w wymiarze od 5 do 20 godzin tygodniowo w zależności od potrzeb edukacyjnych i możliwości
rozwojowych dziecka
- W ramach terapii
indywidualnej: zajęcia ogólnorozwojowe prowadzone metodą SAZ, zajęcia z
logopedą, zajęcia fizjoterapii lub terapia integracji sensorycznej (w zależności
od potrzeb dziecka). W trakcie terapii indywidualnej nasi uczniowie mają także
możliwość realizacji nieodpłatnych zajęć w ramach Opinii o Wczesnym Wspomaganiu
Rozwoju Dziecka (WWRD)
- Dla każdego z naszych
uczniów przygotowujemy Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET)
opracowany przez zespół terapeutyczny pracujący z dzieckiem oraz diagnozę
kwestionariuszem VB-MAPP umożliwiającą regularne śledzenie postępów terapii
- Realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego MEN dla
wszystkich grup wiekowych, obejmującą dostosowanie treści do możliwości rozwojowych
i edukacyjnych uczniów
- Konsultacje i
szkolenia dla rodziców w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych i
terapeutycznych w stosunku do dziecka
- Regularne spotkania z
rodzicami w celu omówienia postępów oddziaływań terapeutycznych (spotkania
semestralne 2 razy w roku, bieżące konsultacje 1 raz w miesiącu, na życzenie
rodzica możliwość uczestniczenia w zajęciach za zgodą terapeuty prowadzącego)
- Wspomaganie rozwoju
naszych uczniów zgodnie z ich indywidualnym potencjałem i możliwościami rozwoju
oraz uzdolnieniami
- Przygotowanie dzieci
do kolejnych etapów kształcenia m.in. poprzez udzielanie wsparcia naszym
uczniom przy wdrażaniu się do funkcjonowania w placówkach masowych
- Sale edukacyjne i terapeutyczne zapewniające bezpieczne warunki do nauki i zabawy, wyposażone we właściwie
dobrane pomoce dydaktyczne oraz sprzęty specjalistyczne wspierające rozwój
dziecka
- Własną salę Integracji Sensorycznej
- Własny ogródek z
placem zabaw, dodatkowo w pobliżu przedszkola znajduje się Park Henrykowski z
placami zabaw dla dzieci i z boiskiem
- Dzięki współpracy z
istniejącą przy przedszkolu Niepubliczną Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną
nasi uczniowie mają możliwość odpłatnej realizacji dodatkowych
zajęć terapeutycznych zgodnie z życzeniem rodzica (dla naszych podopiecznych
oferujemy 10% zniżki od oferty cennikowej)